Over koetjes en kalfjes

Langs de sloot

7 reacties

Ik heb momenteel weinig tijd om te bloggen (en andere weblogs actief te volgen), vandaar dat het hier nogal rustig is.

Vanmorgen heb ik een wandeling langs de (afwaterings)sloot gemaakt. Dat lijkt saai, maar als je goed kijkt, zie je veel.

In de wintermaanden hoor en zie ik altijd een eendensoort, alleen kan ik nooit goed onderscheiden welke soort, want ze zijn vreselijk schuw. Ik ging ervan uit dat het smienten zijn, maar als ik deze zie, lijkt deze meer op een wintertaling. Het kan natuurlijk ook zijn dat beide eendensoorten hier in de buurt zitten. Deze eend was gewond, vandaar dat ik deze nog enigszins in beeld kreeg.

Wintertaling

Nog zo’n lastig portret: de grote zilverreiger. Een sierlijke vogel, heel opvallend in het landschap, alleen erg schuw. Deze liep lekker te pootjebaden in de ijskoude sloot.

Grote_zilverreiger

De vier reexc3xabn uit de ‘voortuin’ hielden me in de gaten.

Reen_in_de_voortuin

Een weerspiegeling van berkenbomen in de sloot.

Berken

De koeien in de stal genieten – net als deze boerin – van de winterse zon.

Koeien

7 thoughts on “Langs de sloot

  1. Prachtige serie met dieren.
    Het was inderdaad al wat rustig vanuut Drenthe. Maar dat kunnen omstandigheden met zich meebrengen. Succes met alles.

    Like

  2. Die gele vlek bij de staart en de donkerbruine kop maakt die eend wel zeker tot een wintertaling. Lastige eenden om te fotograferen. Evenals de Gr. Zilverreiger, ze zijn meestal al weg als je nog niet eens een fototoestel in je hand hebt.

    Like

  3. Inderdaad een paar lastige klanten om goed op de foto te krijgen, maar je hebt ze er prima op staan.

    Like

  4. Ook zo tegen het eind van het jaar zal er wel de nodige drukte zijn op de boerderij, neem ik aan.
    Mooi dat je even een tijd had voor een zondagochtendkuiertje, en dat wij daarvan mogen meegenieten.
    Je hebt de schuwe zilverreiger en de reeen er mooi opgekregen. Het zal voor die zilverreiger nog niet eens zo gemakkelijk zijn geweest om het ijs te breken.
    Je speelse weerspiegeling van de berken is ook erg mooi.

    Like

  5. Mooie plaatjes van de schuwe beestjes, en bij die van de koeien in de zon krijg ik zin om er tussen te gaan staan!

    Like

  6. Mooie foto’s en het is momenteel een drukke tijd dus doe het rustig aan dat bloggen komt wel weer

    Like

  7. Met deze mooie serie kunnen we weer een hele tijd toe. Persoonlijke zaken gaan natuurlijk altijd voor het loggen. Doe maar rustig aan.

    Like

Geef een reactie

