Over koetjes en kalfjes

Verkiezing

9 reacties

Ganzen

Vandaag was de jaarlijkse Miss Ganzenhoedsterverkiezing.

Ganzenhoedsters2

Ganzenhoedsters3

Ganzenhoedsters

Verkiezing

Daarna naar de kermis, je geld verbrassen in de goktent,

Goktent

lekker zwieren in de draaimolen

Draaimolen

en heerlijk griezelen in het spookhuis.

Spookhuis

Spookhuis2

En omdat het vandaag echt Ganzenmarktweer was (regen en wind) na afloop natuurlijk zo’n heerlijke ‘dreuge worst’ van de markt. We kunnen er weer een jaar tegen ;~).

Droge_worst

9 thoughts on “Verkiezing

  1. Bij de titel en eerste foto dacht ik even dat we een gans moesten kiezen… 😉
    En hebben jullie dat ook echt gedaan, gokken, draaimolen en griezelen?
    Als ik die voorraad dreuge worst zo bekijk, zouden jullie er inderdaad even weer tegen kunnen. Maar ik ga maar uit van jullie bescheidenheid en dat het met xc3xa9xc3xa9n dreuge worst wel ophoudt. 😉
    Gisteren hoorden we op de radio over de acties die gevoerd worden tegen deze happening wat betreft het drijven van ganzen. Teveel stress voor die beesten.

    Like

  2. Miss ganzenhoedsterverkiezing? Het moet ook niet gekker worden hxc3xa8! Nou ja, alles voor de verbroedering zullen we maar zeggen hxc3xa8?

    Like

  3. Oei, lees net de reactie van Jetske…er zijn dus ook nog tegenstanders, geen verbroedering dus….

    Like

  4. Die dreuge wost liekt mij niet zo dreug toe.

    Like

  5. En wat voor bijzondere voorrechten heeft de uiteindelijke winnares vervolgens een jaar lang in Coevorden e.o.?

    Like

  6. @Jetske: ik lust helemaal geen ‘dreuge worst’!
    @Sandra: dierenactivisten :~(.
    @Gelkinghe: ik vind ’t tebaksproeme ;~). Ik was verbaasd over de hoeveelheid worsten die deze marktkoopman bij zich had.
    @Jan K.: ze mag – samen met de minimiss – opdraven bij bepaalde gelegenheden (o.a. intocht van Sinterklaas) (http://www.ganzenmarktcoevorden.nl/miss.html)

    Like

  7. Die ganzen zijn best wel wat gewend zo te zien.
    Gezellige verkiezing lijkt me.
    En die dreuge worst, ja, echt lekker.

    Like

  8. In de krant van gisteren(dus van eergisteren alweer) zag ik een zelfde foto van de ganzenhoedsters, dat vond ik zo grappig, had echt zoiets van “hxc3xa9 dat heb ik eerder gezien!”

    Like

  9. @Sandra: aha, een aha-erlebnis ;~).

    Like

Geef een reactie

