Over koetjes en kalfjes

Covercows

8 reacties

Hoe komt een afbeelding onze koe

Onze_koe2

terecht in een stand van een voerleverancier?

Onze_koe

In Nederland is een handvol mensen koeienfotograaf van beroep; ze werken internationaal. Ze fotograferen voor vakbladen en vooral voor KI-organisaties koeien en KI-stieren. KI-organisaties gebruiken de foto’s voor promotiemateriaal.

Koeienfotografie

Het resultaat van bovenstaande fotosessie hing overigens ook op de beurs, maar weer in een andere stand.
En als je koe niet bij de topkoeien hoort, kun je voor eigen rekening een koeienfotograaf laten komen. Zo’n fotosessie is een hele poppenkast (eerste deel van het programma).

In 2002 is een koeienfotograaf bij ons geweest om sfeerfoto’s te maken van twee van onze koeien. De foto’s ervan verschenen op de cover van het vaktijdschrift ‘Holstein International’, zoals de naam al zegt een internationaal vaktijdschrift,

Covercows

Hi_2

en op het vakblad ‘Koevisie’ (inmiddels ter ziele).

Covercow_2

De voerleverancier op de beurs wilde een nieuwe stand en had van bovengenoemde koeienfotograaf een paar voorbeeldfoto’s gekregen. Onze koe paste het best in het concept (;~)), vandaar dat we haar nu ieder jaar op de beurs tegenkomen!

Drie andere gefotografeerde koeien van ons zie je hier, hier en hier. De twee ‘covercows’ zijn overigens nog steeds op ons bedrijf. Het fotograferen (en filmen) van onze koeien zijn voor ons de krenten in de pap.

8 thoughts on “Covercows

  1. Wat een leerzaam verhaal. Dit is wat anders dan koeien en melkrobotten, of koeien wel of niet in de wei. Leuk om dit ook eens te lezen en te zien. Je zult best trots zijn als je op de beurs steeds je eigen koe tegenkomt.

    Like

  2. Mooi om zo’n fotosessie eens te zien.
    Als ik me niet vergis, is het ook nog eens de lievelingskoe van de boerin, die nu in die stand staat te prijken … Of haal ik ze nu door elkaar?

    Like

  3. Wat leuk om die filmpjes te zien. Het is inderdaad een hele toestand. Van tevoren natuurlijk uitgebreid geschrobd met koeienshampoo. En de staart ook prachtig gekamd.
    Jij heb in de kopfoto je koeien er niet zo blinkend wit bijstaan… 😉

    Like

  4. Mooi om dit te lezen en je zal best trots zijn dat de foto’s gebruikt worden. Ze staan er mooi op en zo schoon.

    Like

  5. Ik zit hier te lachen om de filmpjes, wat leuk en dan die muziekjes erbij, geweldig!!! Hoe lang en met welk schoonmaakmiddel zijn jullie met die hele witte koe bezig geweest, niet normaal zo wit joh!
    Ik erger mij trouwens de laatste tijd nog al aan het gefotoshop van de koeien. Een vlekje wegwerken vind ik niet erg maar de ruggen zijn echt liniaalrecht gemaakt en dat vind ik echt niet kunnen!

    Like

  6. @Jan K.: ik heb meerdere lievelingskoeien ;~).

    @Sandra: tweemaal wassen met koeienshampoo(!) en tweemaal met de hogedrukspuit schoonspuiten en schoon is ze, en je krijgt ze extra wit met bloem of talkpoeder :~).

    Like

  7. Ik heb een schimmel (paard) die een aantal gele plekken op haar benen heeft. Ook is haar staart behoorlijk geel. Ze is met geen mogelijkheid wit te krijgen. Nu zou ik graag eens koeienshampoo uitproberen maar ik weet niet waar dit te koop is. Kunt u mij vertellen waar er koeienshampoo te koop is?

    Mvg marieke

    Like

  8. @Marieke: je kunt het bij een Welkoop/BoerenBondwinkel proberen (http://www.boerenbond-welkoop.nl/), daar verkopen ze ook spullen voor paarden. Heb je het al eens met waspoeder of Biotex geprobeerd??

    Like

Geef een reactie

