Over koetjes en kalfjes

Klaproos

7 reacties

Onderwerpen te over: nu nog tijd zien te vinden om ze te verwerken in een blog… .

Rond de kuilbulten bloeien ’s zomer veel klaprozen.

Klaprozen_in_de_zomer

Dankzij (?) het mooie najaarsweer bloeien ze vanaf september voor de tweede keer.

Geaderde_klaproos_in_september

Klaproos_in_september

De eerste nachtvorst is weer een feit en dat geeft deze zomerse winterse beelden.

Bevroren_knop

Bevroren_klaproos

Het is weer even wennen aan de kou.

7 thoughts on “Klaproos

  1. Wij hadden ons ook al verbaasd over de klaprozen die nu in oktober nog bloeiden.
    Je hebt wel hele mooie foto’s gemaakt van de klaprozen in de zomer xc3xa9n bedekt met ijs.
    Dinsdag heb ik hier halsoverkop de sinaasappelboompjes uit de volle grond gehaald en in potten onder de veranda gezet. En ook het hart van de Gunnera manicata moest worden afgedekt, vanwege de nachtvorst. http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/gunnera.html

    Like

  2. Wat een leuke klaproosjes met dat witte streepje in het blad. Heel apart met de rijp erop. Er zal inmiddels wel niet zo veel meer over zijn van deze bloemetjes.

    Like

  3. Die moeten haast wel na mijn eerste en vxc3xb3xc3xb3r mijn tweede bezoek gebloeid hebben. Anders waren ze me wel opgevallen, want ze behoren tot mijn favoriete bloemen. En zoveel bij elkaar zie je niet zo vaak. We hebben het in Frankrijk veel gezien in de bermen. Prachtig!
    Toch apart dat ze nu weer bloeien. Ik heb bij de onze nog niets gezien, ik zal morgen eens kijken. En ach, wij hebben in ieder geval twee bloeiende kogeldistels. 🙂

    Like

  4. Het is idd. even weer wennen aan de nachtvorst.
    Wat een beauty’s heb je ” geschoten ” .

    Like

  5. Tjee ik heb helemaal deze klaproos en die andere foto’s gemist! wat een prachtige plaatjes joh, echt super mooi. de klaprozen, koolzaad en wilde kamille naast de kuilhopen vind ik altijd net van die weelderige borders zoals ik ze in mijn voortuin maar nooit krijg…..

    Like

  6. Kan ik bij jou eigenlijk ook een soort rss aanmaken dat als je een item plaatst ik daar een berichtje van krijg?

    Like

  7. @Sandra: moet wel kunnen. Ik gebruik Google Reader, daarin kan ik nieuwe berichten – van weblogs die ik volg – bijhouden. Ik zal je vraag doorsturen aan iemand die meer verstand heeft van readers dan ik.

    Like

Geef een reactie

