Over koetjes en kalfjes

Kunst in de kas

7 reacties

Waarschijnlijk bij veel mensen niet bekend, maar zuidoost Drenthe heeft ook glastuinbouw. In Klazinaveen en Erica heb je grote kassencomplexen. Het is de bedoeling dat glastuinbouwers uit het Westland hier naar toe verhuizen, maar dat loopt niet echt storm. Ik vind het altijd reuze interessant om bij collega’s op het bedrijf te kijken (in dit geval glastuinbouwers); gisteren kon dat bij ‘Kunst in de kas’.

Kunst_in_de_kas

Lokale kunstenaars lieten hun werk zien op acht bedrijven. Wat telen deze bedrijven: gerbera’s (2x), snij-hortensia’s, rozen (2x), paprika’s (2x), tomaten en aardbeien.

A_rose_is_a_rose

Rozen

Aardbeien

Ik was niet echt onder de indruk van de kunstwerken. Een kleine impressie.

Kunst_in_de_kas2

Kunst_in_de_kas3

Silhouetten

Torso

Kunst_in_de_kas4

En deze mag natuurlijk niet ontbreken: ‘Koe in de kas’.

Koe_in_de_kas

7 thoughts on “Kunst in de kas

  1. Zo te zien ging je toch net iets meer voor de kassen dan voor de kunst … 😉
    Maar je het er wel een mooi sfeerbeeld van weten te schetsen zo. Het valt allemaal niet goed te beoordelen zo, maar ik geloof wel dat er – even afgezien van de prijs – wel iets voor ons tussen zou hangen of staan.

    Like

  2. Voor zover ik het kan beoordelen, zie ik wel een paar mooie dingen hangen en/of staan.
    Ik denk dat jij meer oog hebt voor de kunst die er geteeld wordt of heb ik dat mis?

    Like

  3. Op zichzelf best een leuk initiatief om kunst in de kas te hangen. Tweeledig. Je lokt mensen de kas in en je laat ze kennismaken met kunst. Ook als zijn niet alle stukken jouw ding, het is toch wel leuk om te zien wat er zoal gemaakt wordt.
    Maar hoe de gewassen tegenwoordig in de kas geteeld worden, is zeker zo interessant om te zien!

    Like

  4. Ik vind kunstindekas3 een bijzondere foto vanwege de reflecties. Het lijkt wel of het publiek naar zichzelf staat te staren..
    Ook de silhouetten vind ik fraai vastgelegd.
    Verder lijkt het mij met die hoge brandstofprijzen een hele kunst om met zo’n kas het hoofd boven water te houden.

    Like

  5. Ik ben een zeer krietische kunstkijker, en ik moet eerlijk zeggen dat ik jou bovenste foto’s van de kassen nog het mooiste vind 😉

    Like

  6. Nou ik vind er toch wel een paar leuke tussen te zitten, vooral van de drie lichamen vind ik erg mooi .

    Like

  7. Ben ook niet helemaal onder de indruk van die kunst.
    Maar ook meer wat er geteeld wordt.

    Like

Geef een reactie

