Over koetjes en kalfjes

Overijssel in kleur 1938 – 1970

4 reacties

Gisteren heb ik het boek ‘Overijssel in kleur 1938 – 1970’ samengesteld door Peter Leeuwen bij de eerste de beste Overijsselse boekhandel gekocht.

Overijssel_in_kleur

Ik kende al veel foto’s – dankzij Gelkinghe’s weblog. Het is een heerlijk bladerboek (ik ben voorlopig onder de pannen…) en wat zo bijzonder is: het zijn allemaal kleurenfoto’s uit het dagelijkse leven. Ik heb een aantal jaren in de provincie Overijssel gewoond en ik heb er nog steeds wat mee. Wat ik extra bijzonder aan dit boek vind: wijlen mijn schoonvader staat op een van de foto’s.

Fokveedag

Hij is jarenlang jurylid geweest op (o.a.) de Fokveedag in Bathmen. De ‘Battumse Fokveedag’ is inmiddels samengegaan met Laren, maar wordt nog steeds gehouden.

4 thoughts on “Overijssel in kleur 1938 – 1970

  1. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit boek hebt aangeschaft. Hierin heb je ook aantal interesses van jou gecombineerd. Het beeldend vastleggen, een stukje historie en je belangstelling voor boeken. En heel bijzonder dat er een foto van wijlen je schoonvader erin staat.
    Nog een fijne zondag verder en dank voor je beterschapswensen. Mailtje komt nog… 🙂

    OT Ik ben halverwege het historische boek over Foekje, het is een indrukwekkend boek.

    Like

  2. Echt een lekker boek voor zo’n snertdag als vandaag dus, het is hier nog geen moment droog geweest. Ik lees voor mijn gemak kinderboeken en ik lees niet snel maar heb vandaag toch al een behoorlijk stuk gelezen.
    (de (kinder)boeken van tegenwoordig zijn een stuk leuker dan toen ik ze moest lezen voor school, maar foto boeken zijn nxc3xb3g leuker!)

    Like

  3. Boeken over provincies, streken zijn meestal zeer heerlijke boeken voor degenen die bepaalde banden hebben met die provincie of streek. Ik kan me voorstellen dat je het leuk vond om een foto van wijlen je schoonvader te zien.

    Like

  4. Het lijkt me een heerlijk boek! Leuk om zo je schoonvader weer terug te zien.

    Like

Geef een reactie

