Over koetjes en kalfjes

Bessen Genever

11 reacties

Er landde vorige maand een luchtballon op onze grond.

Luchtballon

Landing

Gelukkig is dit tot nu toe de tweede keer en kon het deze keer ook geen kwaad, omdat het gras net geoogst was. Iedereen moet natuurlijk zijn/haar sport kunnen beoefenen, maar als we het gras bijna willen maaien om te oogsten, zijn we niet zo blij met landingen in ons grasland. Gras is niet ‘maar’ gras, maar voor ons een produkt om te oogsten, net als granen en mais. Er is jaren gestechel geweest tussen ballonvaarders en de agrarische sector; er is nu een gedragscode.

Genever

Als dank kregen we een (suffe) fles Bessen Genever aus die Niederlande. Een gegeven paard… ;~).

11 thoughts on “Bessen Genever

  1. Er staat helaas niet in de gedragscode wat de minimale waarde van de fles met inhoud moet zijn. Ik kan me voorstellen dat jullie niet altijd blij zijn met zo’n landing, “daar plukken jullie de vruchten van” (Univxc3xa9).
    Volgende keer toch maar gaan voor die 25 euro… 🙂
    Hebben jullie zelf ooit een ballonvaart gemaakt? Het is echt aan te raden, het is werkelijk schitterend. En als je aan het eind van de vaart mag landen in het land van een boer, dan ben je als passagier die boer wel erg dankbaar!

    Like

  2. Volgens mij kun je beter een Friese ballonvaarder op je land hebben, dan krijg je in de meeste gevallen een fles echte Beerenburg. 🙂

    Like

  3. @Jetske: mijn boer is een keer op ballonvaart geweest (mij krijg je de lucht niet in!) en de opstijging was natuurlijk vanaf onze grond ;~).

    Like

  4. @Jan K.: ook echte Beerenburg lust ik niet ;~(.

    Like

  5. Het schijnt schitterend te zijn om in alle stilte in de lucht te zweven. Landen blijft noodzakelijk en het lijkt me best moeilijk om een geschikte plek te vinden. Dat het goed geregeld wordt met de boer op wiens land er geland wordt, is heel normaal, lijkt me. Was het een Duitse piloot die bij jou landde, omdat de fles die je kreeg een Duitse was?

    Like

  6. @Hanny: het was een ‘zunige’ Nederlander: in Duitsland zijn alcoholische dranken een stuk goedkoper. In de grensstreek gaan bewoners vaak over en weer de grens over om aan deze of gene zijde goedkope produkten in te slaan (benzine, ‘Schnaps’, vuurwerk etc.). De ballonvaarder is ook een grensbewoner. Op iedere ballon staat overigens een lettercombinatie: PH en dan 3 letters. PH betekent afkomstig uit Nederland. Via http://www.dutchballoonregister.nl kun je achterhalen wie de eigenaar van de luchtballon is. Er is ook een ballon met de lettercombinatie PH-KOE ;~)!

    Like

  7. Ik vind zo’n balon prachtig om te zien, maar ik kan mij heel goed begrijpen dat jullie daar echt niet mee eens zijn.Het gaat denk ik niet alleen om het gras of graan maar ook om de koeien die soms op hol slaan. Maar hoe kun je hun weren.

    Like

  8. Ons is beloofd dat we bij de derde keer landen op ons land zelf een ballonvaart krijgen…. en nou zweven ze steeds voorbij!
    De eerste keer kregen we zo’n mini vaatje bier en de tweede keer ook een xc3xa9xc3xa9n of andere fles sterke drank (ik weet niet eens wat)maar toen zaten mand en ballon helemaal onder de koeienstront……:)

    Like

  9. Even hier kijken.
    Vind het altijd een mooi gezicht die ballonnen, hier ook vaak te zien, soms wel 5 achter elkaar.
    Maar idd. voor hun is het moeilijk om altijd ” goed ” te kunnen landen, voor jullie is het een slechte zaak.

    Like

  10. Moet kunnen, dat vind ik altijd een lastige, dit soort vrijetijdsbesteding heeft toch ook een hoog pretparkgehalte maar je begeeft je er wel mee op andermans terrein en er komt vaak ook nog een stoet volgauto’s achteraan. Als ballonvaren ineens een nationale sport zou worden zou het echt niet meer leuk zijn. Zelf ben ik in dit opzicht oerbehoudend, ik vind dat een mens met zijn voeten op de grond hoort te staan. Maar we leven in een infantiliserende maatschappij waarin spelen de norm is geworden. (soms heb ik zomaar een zwartgallige bui ;-))

    Like

  11. Ik heb me altijd al afgevraagd wat boeren ervan vinden als zo’n ding op hun land daalt.
    Zelf heb ik vooral een hekel aan die dingen omdat onze honden er vreselijk onrustig van worden.

    Like

Geef een reactie

