Over koetjes en kalfjes

Zonnezuil (Sun pillar)

4 reacties

In deze tijd van het jaar zijn de zonsopkomsten en -ondergangen onder m’n werktijd op de boerderij. Aangezien ik eigen baas ben ;~), kan ik natuurlijk zo bij m’n werk vandaan lopen, alleen had ik daar gisteravond niet zoveel zin in. Ik had wel vanuit de stal gezien dat de zon mooi onder zou gaan en ik werd ook door mijn boer op de mooie zonsondergang geattendeerd, maar ik maakte eerst de klus af waar ik mee bezig was. Daarna heb ik toch maar camera en statief opgehaald. Ik kwam natuurlijk te laat, de zon was al onder de horizon. Laat ik nu net nog een zwakke zonnezuil zien!!!

Zonnezuil

Een zonnezuil staat op mijn verlanglijst van optische verschijnselen die ik graag een keer wil zien en fotograferen. Toen baalde ik behoorlijk dat ik net niet een paar minuten eerder naar buiten was gegaan om te fotograferen.

4 thoughts on “Zonnezuil (Sun pillar)

  1. Ach…..er volgen nog zo veel keren dat je het wel kan doen, je moet keuzes maken!

    Like

  2. EN ONSDANKS DAT JE IETS TE LAAT WAS VOLGENS JOU IS DEZE FOTO PRACHTIG GEWORDEN

    Like

  3. Bij dit soort verschijnselen komt het inderdaad op minuten, soms zelfs seconden aan. Iets eerder was hij misschien nog wat duidelijker te zien geweest, maar ik vind dit al een heel mooi plaatje.
    Ik heb in juni 2006 een paar aardige foto’s van een zonnezuil kunnen maken. Het blijft bijzonder!

    Like

  4. Tsja, die boer van jou is zo gek nog niet. 😉
    Ik vind dit al een mooi begin. Er blijft nog een uitdaging voor je staan.

    Like

Geef een reactie

