Over koetjes en kalfjes

Kasatochi

7 reacties

Een uitbarsting van de vulkaan Kasatochi zorgde afgelopen zaterdagavond voor een mooi gekleurde avondlucht. De bijzondere kleur onstaat door vulkaanstof dat bij de uitbarsting in de stratosfeer terecht is gekomen.

20:31 uur:

Ondergaande_zon1

20:42 uur:

Ondergaande_zon

20:52 uur:

Ondergaande_zon2

20:54 uur:

Ondergaande_zon3

De batterijen van mijn camera waren leeg, daarom moest ik gebruik maken van een andere camera. Op het LCD-scherm van de camera leken de opnames niet zo bijzonder, maar toen ik ze vandaag op de pc zag, vielen ze me mee.

7 thoughts on “Kasatochi

  1. Het zijn geweldige kleuren!
    Onvoorstelbaar eigenlijk dat na al die dagen er nog steeds van die deeltjes in de atmosfeer zitten.

    Like

  2. Mooi om te zien, dat jij er ook een aantal fraaie foto’s van hebt gemaakt, Hendrika. Zoals je hebt gezien hebben wij dit prachtige verschijnsel zaterdagavond ook bekeken en gefotografeerd. Vanwege de gekleurde strepen die er op een bepaald moment te zien waren, en het toe- en afnemen van de kleuren, deed het me zelfs even denken aan poollicht. Ik vond het heel bijzonder!

    Like

  3. Mooie kleuren. Zelf ben ik ’s avonds laat vaak te moe om er nog op uit te trekken. Misschien toch nog maar even wat energie sparen om dit nog eens goed te bekijken. Door de bomen voor m’n huis zie ik er normaal niet zoveel van.

    Like

  4. De afgelopen week waren er steeds zulke prachtige luchten bij zonsondergang. Schitterend om te zien, zoals ook op jouw foto’s. Dat een vulkaanuitbarsting op zo’n grote afstand zulke mooie luchten kan geven. Onvoorstelbaar.

    Like

  5. Prachtige kleuren!
    Exc3xa9n van de eerste extra dingen die ik voor mijn camera heb aangeschaft is een tweede batterij, want je zult altijd zien dat op het moment supreme de batterij leeg is….

    Like

  6. Inderdaad was het een prachtig gezicht , aangezien wij midden in de stad wonen kon ik jammer genoeg geen mooie foto,s maken . Daarom geniet ik nu van jou foto’s want ze mogen er zijn.

    Like

  7. Wat een palet van kleuren zo onder elkaar. Prachtig vastgelegd!

    Like

Geef een reactie

