Over koetjes en kalfjes

Noctilucent clouds (NLC's) / Lichtende nachtwolken

Een reactie plaatsen

Omdat je als agrarixc3xabr heel afhankelijk bent van het weer, kijk ik automatisch veel naar de (avond)lucht. Gisteravond dacht ik: tot half juli zijn lichtende nachtwolken (nlc’s) te zien; het seizoen is bijna voorbij. Om een uur of elf gisteravond zag ik lichte wolkenflarden. Ik dacht: het zal toch niet waar zijn?? Omdat ik het verschijnsel pas een keer eerder heb gezien, twijfelde ik. En maar kijken en maar kijken, ik wist het niet. Tegen twaalf uur keek ik voor alle zekerheid nog een keer: dit moesten NLC’s zijn! Snel een mail gestuurd naar Afanja (hij heeft me enthousiast gemaakt over dit verschijnsel) en naar buiten met statief en fototoestel. Het was niet zo spectaculair als op 2 juli j.l., maar toch heel bijzonder om te zien!

Nlc2

Nlc3

Nlc5

Nlc1

Geef een reactie

